Profruit banner

Умен звънец в openHAB

16 декември 2023

Телефонът е винаги с мен и сега, където и да се намирам получавам известие от openHAB, че някой е позвънил и чака пред вратата. А ако ме няма вкъщи става ясно часа и датата на последното позвъняване.

Tasmota Multipress

30 септември 2023

Идеята е Sonoff Touch T1 US 2 в салона, да управлява освен своето осветление и това в кухнята, а още вентилатора.

DIY 12V 1A WiFi Router UPS

22 април 2023

При поредно прекъсване на захранването вкъщи, батерията на нoтбука и двата UPS автоматично превключват на аварийно захранване и едновременно полита съобщение за конфуза

Zigbee2MQTT клониране

21 януари 2023

... как да клонираме съществуваща настройка на Zigbee2MQTT без да се налага последвало интервю на zigbee-устройствата.

LD2410 - бюджетен датчик присъствие в openHAB

11 февруари 2023

Цената на HLK-LD2410 зададе име на поредната тема в моя блог. С негова помощ се постига "народен" датчик присъствие в домашната автоматизация. . ...



Черно-бялата фотография никога не се е нуждала от реклама. Тя е базата на което днес разбираме под това понятие. Лесно правим извод, че черно-бялата фотография дълги години е била единственото достъпно техническо изобразително изкуство. Настъпва денят на цветната фотография. Тя завоюва сърцата на милиони фотолюбители. От този ден до ден днешен се предрича смъртта на черно-бялата фотография, но нищо подобно. Черно-бялата фотография е по-жива от всякога и тя се развива паралелно с всички останали жанрове в това дело. Тя е една от най-устойчивите направления в съвременното изобразително изкуство. Тя устиска експанзията на цифровите технологии и това подейства като катапулт в своето второ прераждане на черно-бялата фотография.
Първи мисли - от 35 кадъра в филм са виждали бял свят едва 10. Това е заставяло фотографа, да подхожда както творчески, така и технически, изхождайки от редица фактори. Процесът е бил бавен и труден. Заснемане, проявяване, фотоувеличение, печат и чак тогава идва крайния резултат. При толкова сили и труд - наградата е успех и възторг. Тези снимки не крият възхита у мен и ме карат да ги разглеждам с умиление.
Големият спор около черно-бялата фотография е, че тя лишава снимката от палитрата на цветовете и тази идея се поддържа от нейните противници. Поклонниците пък се съмняват в самата целесъобразност от наличие на цветове.
Размишлявайки над горните редове, в никакъв случай не може да се допусне, че черно-бялата фотография е поредица на два цвята и лишава композицията от палитрата на живота. Независимо от подхода в избора на цвят остава задължението на фотографа, да постави своя акцент в сюжета, формата и светлинните петна. Тези стъпки обаче задължително минават през призмата на черно-бялата фотография, по-скоро черно-бялото виждане. В противен случай резултатът ще бъде едно сиво недоразумение. Имена в фотографията заявяват, че е недопустимо удачни черно-бели фотографии да бъдат адекватно реинкарнирани в цветни. Обратното също е налице. Това са своеобразни аксиоми.
От само себе си налага изводът, че цвета в фотографията е сложна задача, винаги изискваща решение. Дали пък не възниква нов въпрос - не оценявайки възможностите на черно-бялата фотография, човек по-трудно ще усеща възможностите на цвета.
Парад на тези мои мисли е, че витаят в фотоизкуството редица жанрове с лидиращ монохром. Ярко се открояват линиите в ню, портрет и тяло. По пътя на черно-бялата фотография се опитваме да поставим акцент върху хармонията на формите на фото-модела. Цветът може би добавя натурализъм, отделяйки изображението от асоциативността на фотоизкуството. Цветът ще прелива и отвлича вниманието. При по-изострени въображения ще внася излишен хаос, а това никак няма да е в полза на фотографа и вплетената идея на снимката. Никак не е за подценяване факта, че цвета има психологичен ефект и тогава размишления поемат нов път, което на практика поставя зрителя на пътека различна от авторската.
Може много да се говори изхождайки от техническите аспекти на възприятие на човешкото око относно светлина, ъгъл на възприятие, цвят. Познанието на този материал е само плюс към успеха.


На дело

До появата на Adobe Photoshop CS3 съществуваха четири начина за преобразуване на цветно изображение в черно бяло. По ред.


Първи начин
Изображение -> Режим ->Градация в сиво.

Цветна снимка в черно-бяла


Втори начин
Изображение -> Корекция -> Обезцветяване.

Цветна снимка в черно-бяла


Трети начин
Изображение -> Корекция -> Цветови тон/Наситеност -> плъзгач на ляво

Цветна снимка в черно-бяла


Четвърти начин
Изображение -> Корекция -> Смесване на каналите -> Монохромен

Цветна снимка в черно-бяла


Ако се вярва на спамера името на тази гиздава мома е Куртензия. Поредното писмо гласеше за милиони, умрял дядо и алчен чичо. Писмото в коша, а снимката на Куртензия запазих за този урок.

Куртензия


Куртензия в черно-бял формат

Куртензия


Новото в фотомагазин версия 10.0 е появата на прозорец Black&White. Този прозорец дава по-точни настройки на черно бялото изображение. При активираме функция Tint плъзгачите на Hue и Saturation стават активни. С тяхна помощ можем да превръщаме изображението в сепия. Аз предпочитам синьо и дадох на Куртензия син отенък. На фона на морето тази сепия й придава леден вид, гордост, самата непристъпност.


Пети начин
Обезцветяване в сепия

Цветна снимка в черно-бяла


Куртензия в сепия

Куртензия






до нови срещи   ^.^

21.10.2008 profruit 

0 Response to "Цветна снимка в черно-бяла"

Публикуване на коментар

Този блог е реинкарнация на първите ми опити за споделяне в нета. На времето започнах с къси разкази на преживяното. После се обезсмисли и превърнах блога си в системно радио. Пиша единствено неща, които карат душата ми да живее: openHAB, Ubuntu, Споделено и т.н. Това е моето системно радио, разбирате ли? Моята вълна и вие сте на нея сега.

Архив на блога