Profruit banner

Умен звънец в openHAB

16 декември 2023

Телефонът е винаги с мен и сега, където и да се намирам получавам известие от openHAB, че някой е позвънил и чака пред вратата. А ако ме няма вкъщи става ясно часа и датата на последното позвъняване.

Tasmota Multipress

30 септември 2023

Идеята е Sonoff Touch T1 US 2 в салона, да управлява освен своето осветление и това в кухнята, а още вентилатора.

DIY 12V 1A WiFi Router UPS

22 април 2023

При поредно прекъсване на захранването вкъщи, батерията на нoтбука и двата UPS автоматично превключват на аварийно захранване и едновременно полита съобщение за конфуза

Zigbee2MQTT клониране

21 януари 2023

... как да клонираме съществуваща настройка на Zigbee2MQTT без да се налага последвало интервю на zigbee-устройствата.

LD2410 - бюджетен датчик присъствие в openHAB

11 февруари 2023

Цената на HLK-LD2410 зададе име на поредната тема в моя блог. С негова помощ се постига "народен" датчик присъствие в домашната автоматизация. . ...


Барабар Петко с мъжете и аз надигнах глава за по-бърз интернет. Положението при мен ми дава в произволен момент да се откажа от услугите на доставчика. Силната конкуренция и закона ми позволява подобно поведение. Преминах към услугите на нов, а той ми предостави логичния безплатен рутер. На първо време не обръщах внимание на качеството, но с времето се усетих, че нещата не са точ в точ. Принтер, smart-телевизор, два десктопа, два лаптопа, един нетбук, няколко smart-телефона, дори легло навързах в вътрешна мрежа, чийто DHCP сървър стана новия рутер. Всичко стана ток и жици, по WI-FI разбира се, но в един момент вътрешната мрежа се разпадаше. Отдавах го на прегряване. Предният рутер се нагряваше силно и правеше подобни мизерии. Псуване и пали-гаси копче решаваха проблема до поредния срив. В един момент ми писна и реших да разнища проблема на микро ниво.

При инсталацията на Wi-Fi рутер е важно да имате своя точка на достъп. А това означава свободен радио-канал. При еднакъв радиоканал с тази на вашите съседи е напълно възможно спад на качеството на връзка, спад на скоростта на обмен и т.н.

Естествено претендент в Ubuntu, за изясняване на ситуацията около вашата радиовръзка, се оказва програма Iwscanner. Програмата предлага графичен интерфейс. В ляво колонка с възможни 13 канала, на които могат да се разполагат Wi-Fi точки за достъп. Полето долу в черно чертае графика на нивото на сигнала. Колкото повече, толкова по-добре и съответно по-висока скорост на обмен на данни. Интуитивен интерфейс общо взето, показващ мак-адресите, имена на точките, номер на радио-канала, тип шифриране, качество на сигнала.

Iwscanner

Снимката горе показва новия ми канал, като до този момент бях на канал 6. По инерция ми пратиха техника Сульо. Показва ми гордо новата придобивка, на всичко отгоре ми надупчи стените като на филма "Топло", а това за малко да ми докара микроинсулт и за капак ми поиска Local Area Connection, или каквото там викат в windows. Логично му показах, че ползвам linux-машини, на което ме изгледа като Пульо и подви опашка.

Жълт човек от Шанхай на име Мяу изкърпи дупките по стените, а аз левите ръце на Сульо и Пульо. Когато влязох в админ панела на рутера в секция Wireless Settings ахнах от почуда. Сульо и Пульо масово бе качил маймуните на 6-ти канал и ти чакай батко банани. Хванах се за лостовете. Ръгнах на 10-ти канал и реснах животното. И после идете ми разправяйте кой е Бил Гейтс!!!

Интересен момент - Iwscanner не превключва вашата wi-fi мрежова карта в монополен режим на ползване. Вие можете да сканирате ефира и едновременно да сте свързан към вашата точка.

Проектът не предлага репозитории и се разпространява като deb-пакет. Изтегляне тук.

Wi Fi Monitoring Script

Подобен преглед на нещата може да се постигне в конзолата. За целта ползвайте следния скрипт, когото леко измених, взаимстван от този ресурс.

#!/bin/bash
watch -tpn 1 'echo -n "Wireless Monitoring `date`\n\n";
echo "`ifconfig|grep -iE "HWaddr"`\n";
echo -n "`wpa_cli status|grep -w ssid` `wpa_cli status|grep bssid` `wpa_cli status|grep ip_`\n";
echo -n "\n`wpa_cli scan && wpa_cli scan_r|grep : |nl`\n\n";
echo "`iwlist channel|grep -iB0 channel`"'

резултат
wifiscannerscript






до нови срещи   ^.^
12.01.2013 profruit 


0 Response to "Iwscanner"

Публикуване на коментар

Този блог е реинкарнация на първите ми опити за споделяне в нета. На времето започнах с къси разкази на преживяното. После се обезсмисли и превърнах блога си в системно радио. Пиша единствено неща, които карат душата ми да живее: openHAB, Ubuntu, Споделено и т.н. Това е моето системно радио, разбирате ли? Моята вълна и вие сте на нея сега.

Архив на блога