Profruit banner

Умен звънец в openHAB

16 декември 2023

Телефонът е винаги с мен и сега, където и да се намирам получавам известие от openHAB, че някой е позвънил и чака пред вратата. А ако ме няма вкъщи става ясно часа и датата на последното позвъняване.

Tasmota Multipress

30 септември 2023

Идеята е Sonoff Touch T1 US 2 в салона, да управлява освен своето осветление и това в кухнята, а още вентилатора.

DIY 12V 1A WiFi Router UPS

22 април 2023

При поредно прекъсване на захранването вкъщи, батерията на нoтбука и двата UPS автоматично превключват на аварийно захранване и едновременно полита съобщение за конфуза

Zigbee2MQTT клониране

21 януари 2023

... как да клонираме съществуваща настройка на Zigbee2MQTT без да се налага последвало интервю на zigbee-устройствата.

LD2410 - бюджетен датчик присъствие в openHAB

11 февруари 2023

Цената на HLK-LD2410 зададе име на поредната тема в моя блог. С негова помощ се постига "народен" датчик присъствие в домашната автоматизация. . ...


Творчеството на Depeche Mode за мен е безсмъртно и често запълвам вакуума, като си пусна тихо пореден техен албум. Така в един момент попих песента им "богохулни слухове". Финалният момент на тази песен зацикли в съзнанието ми. То ме презареди и на свой ред започнах да си играя с бутон превъртане. И така цял следобед. Реших, че ще е по-удобно, а ако изкормя дрогиращия фрагмент от песента, но не знаех как. Шаманите посочени от търсачката предлагаха редица графични програми. Следвайки инструкции, аз удрях на камък. Пред мен се разгръщаха интерфейси замислени за дебили или дипломирани вундеркинди. Майките и всичката там рода се смирих, че тези вируални фъшкии само ми губят времето и нервите.

Спомних за конзолата и утилка ffmpeg. Радост вкъщи. След като се запознах с нея и направих опит, се оказа, че тя е идеалния Джак MP3 Изкормвач.

Инсталация на ffmpeg в Ubuntu 16.04

ffmpeg в моята система не бе инсталирана, за което набрах лаконичната команда.
sudo apt install ffmpeg

Прошка

Аз съм за свободното вероизповедание, но се дистанцирам от религиозните догми. Допада ми версията на индианците. Те наричали Бог - Великия дух. Не съм индианец за което ползвам Вселената, като обръщение към Висшата сила. Тънкият момент е, че следва кражба на интелектуална собственост. Великият дух отрича кражбата, следователно няма да работи. И тук идва Прошката.

Изречете от сърце:
Съжалявам много!
Прости ми!


След този ритуал се включих към путинсткото виртуално пространство и от първия линк свалих blasphemous-rumours.mp3 на моя десктоп.

Акция

Фрагментът има начало и край. Той се задава в секунди. Помощ за тези секунди ще окаже плейър Qmmp.

плейър Qmmp

В ляв горен ъгъл се вижда началото на фрагмента 5мин и 8секунди. В секунди 308.
Ясно се вижда и продължителността на песента 6мин и 22секунди. В секунди 382.

Изкормяне

Създадох копие на blasphemous-rumours.mp3 до кратко blarum.mp3. За всеки случай, да не стане като в 1917г.
cd Desktop
ffmpeg -ss 308 -t 74 -i blarum.mp3 wakeup.mp3
-ss 308 начало в секунди
-t 74 продължителност на изкормяне ( 382-308=74 )
blarum.mp3 входен файл
wakeup.mp3 изходен файл

Изкормяне

Всичката тази космология около изкормянето на фрагмента отнема по-малко от минута. Откъса ще бъде ползван за рингтон и мелодия за събуждане.






до нови срещи   ^.^
19.08.2017 profruit 

0 Response to "Джак MP3 Изкормвач"

Публикуване на коментар

Този блог е реинкарнация на първите ми опити за споделяне в нета. На времето започнах с къси разкази на преживяното. После се обезсмисли и превърнах блога си в системно радио. Пиша единствено неща, които карат душата ми да живее: openHAB, Ubuntu, Споделено и т.н. Това е моето системно радио, разбирате ли? Моята вълна и вие сте на нея сега.

Архив на блога