Punta de Choros

27 декември 2009

На 2009г й оставаха 120ч съществуване. От календара падна поредния лист с дата 27 декември и към 10.30ч сутринта ме събуди звън от телефона.

Инсталация на Microsoft шрифтове в Ubuntu 16.04

14 януари 2017

нсталация на Microsoft шрифтове в Ubuntu се поражда от идеята браузърите в различните системи, да показват еднакво текстовото съдържанието на интернет страниците.

Ubuntu 16.04 инсталация на USB disk on Key

19 ноември 2016

Арсеналът ми от мобилни компютри съдържа Fujitsu Lifebook AH530. Това е бюджетна машина от 2011г на Intel Core i5-480M процесор и 4GB DDR3 RAM памет.

gparted

Paragon ExtFS for Windows

30 юли 2016

ExtFS for Windows е утилита на Paragon Software разработена през 2013г. Тя представлява решение, предоставящо пълен достъп на четене и на запис до раздели ...

msvcr100.dll is missing Windows 10

04 октомври 2016

Майк Патерсън от Plixer, компания по компютърната сигурност, публикува доклад , че Windows 10 изпраща данни в криптиран вид от вашата машина на всеки пет минути. Той е направил максимума, за да спре изтичането, но системата продължавала да изпраща информация.

Имаш крава - доиш - пиеш мляко! ОК, тогава садиш лимони, береш, гълташ лимони. Желязна логика, за която чаках няколко години. С кравата ще ми дойде на нагорно. Законът ме защитава. Отглеждаш ли животно - значи го обичаш. И никакви грижи, ако животно се скъса да лае, да мучи, да мяука. Поведението му е с приоритет над тишината на съседите. Дворът ми е скромен, обаче ухажването на кравата ме възпира. Био-отходите й по-точно, пък и да я тегля за нянките в представите на случаен воайор ще минавам за зоофил.

За да съм в хармония с природата първо насадих храсти по границата на двора. Един вид зеленина в очите и завеса срещу примитивни индивиди. Година по-късно ме осени идея, че пак мога да медитирам като Робин Худ ( Робин Худ е Добрият, но според психопортрета му е интровертен, затова се заселил в гората, склонен към филантропия. Не случайно тупалкал богатите, за да раздава на бедните ). И с тази мисъл родена от божественото начало на Вселената аз размених финикийски знаци за две фиданки лимони.

лятото на 2015г
лятото на 2015г
камера: samsung galaxy s2

28 октомври 2015г
28 октомври 2015г
камера: meizu m2 note

Времето тик-така и лятото на 2016г е в разгара си.

03 август 2016г
03 август 2016г
камера: samsung galaxy s7

Днес!
Лимонът върза и нахвърля плод. Не бива да се чака, иначе плодът се пука още на клона.

07 януари 2017г

камера: samsung galaxy s5

Малкият лимон.
В разсадника ми обясниха, че е китайски бонсай. Началото си води от 2013г в моя двор. Лимоните са малки, сферични, с тънка кора и много сок. На следващата година даде плод.

07 януари 2017г
07 януари 2017г
камера: samsung galaxy s5

Пластмасовият гардероб на заден план съхранява градинарски инструменти. Лопати, мотики, дарачета, лозарски ножици, торове, препарати, чували с почва ( да, последното го купувам и е внос от Румъния ). Между гардероба и саксията на плочките се вижда малък черен маркуч. Той е част от системата за автоматично капково напояване.

автомат за капково напояване - 2013г
автомат за капково напояване
камера: samsung galaxy s2

Автоматът е клапан с програматор. Задавате дни и часове за поливане през седмицата. Водата тръгва по кафяв маркуч към корените на растенията. Спомагателно на тази система улових отхода от климатиците ми на тавана. Белите маркучи в първите снимки. Двата климатика на ден отделят над 20л вода, което е достатъчно за нуждите на растенията.

реколта
реколта
камера: samsung galaxy s5

Днес реколтата тежи 3.6кг. Това е втора голяма беритба. Първият лимон откъснах в началото на октомври. Вярвам в закона за компенсацията и половината от лимоните ще раздам. Наричам го мини-филантропия. Съседът ми вляво е имбецил. Любезно му обясних, че може да си откъсне лимони, когато пожелае. Те са за него. Вместо отговор в мое отсъствие влязъл в двора и прерязал клоните в близост до оградата. Това ме огорчи. Аз обичам това дърво и то го чувства. Внимателно с лозарска ножица свалям плодовете, за да не кърша клоните му.

Следва лимон с чай. Лимона нарязвам на малки кубчета. Изсипвам ги в термос. Заливам термоса с гореща вода. "Памперс"-чай (пакетче) в термоса и лист сушена канела. Чай за норбековисти към италиански бискити. Вечерно време резен лимон в чаша каберне е поредно приложение и главно - литър структурирана вода в която изцеждам сока на половин лимон. Диетична лимонада за утоляване на дневната жажда.

От автора:
В камера samsung galaxy s2 е инсталирано приложение Pro HDR Camera v2.35.






до нови срещи   ^.^
07.01.2017 profruit 

Този блог е реинкарнация на първите ми опити за споделяне в нета. На времето започнах с къси разкази на преживяното. После се обезсмисли и превърнах блога си в системно радио. Пиша единствено неща, които карат душата ми да живее: Ubuntu, WEB, Photoshop, Фотография, Споделено и т.н. Това е моето системно радио, разбирате ли? Моята вълна и вие сте на нея сега.

Архив на блога