Profruit banner

Умен звънец в openHAB

16 декември 2023

Телефонът е винаги с мен и сега, където и да се намирам получавам известие от openHAB, че някой е позвънил и чака пред вратата. А ако ме няма вкъщи става ясно часа и датата на последното позвъняване.

Tasmota Multipress

30 септември 2023

Идеята е Sonoff Touch T1 US 2 в салона, да управлява освен своето осветление и това в кухнята, а още вентилатора.

DIY 12V 1A WiFi Router UPS

22 април 2023

При поредно прекъсване на захранването вкъщи, батерията на нoтбука и двата UPS автоматично превключват на аварийно захранване и едновременно полита съобщение за конфуза

Zigbee2MQTT клониране

21 януари 2023

... как да клонираме съществуваща настройка на Zigbee2MQTT без да се налага последвало интервю на zigbee-устройствата.

LD2410 - бюджетен датчик присъствие в openHAB

11 февруари 2023

Цената на HLK-LD2410 зададе име на поредната тема в моя блог. С негова помощ се постига "народен" датчик присъствие в домашната автоматизация. . ...

Имаш крава - доиш - пиеш мляко! ОК, тогава садиш лимони, береш, гълташ лимони. Желязна логика, за която чаках няколко години. С кравата ще ми дойде на нагорно. Законът ме защитава. Отглеждаш ли животно - значи го обичаш. И никакви грижи, ако животно се скъса да лае, да мучи, да мяука. Поведението му е с приоритет над тишината на съседите. Дворът ми е скромен, обаче ухажването на кравата ме възпира. Био-отходите й по-точно, пък и да я тегля за нянките в представите на случаен воайор ще минавам за зоофил.

За да съм в хармония с природата първо насадих храсти по границата на двора. Един вид зеленина в очите и завеса срещу примитивни индивиди. Година по-късно ме осени идея, че пак мога да медитирам като Робин Худ ( Робин Худ е Добрият, но според психопортрета му е интровертен, затова се заселил в гората, склонен към филантропия. Не случайно тупалкал богатите, за да раздава на бедните ). И с тази мисъл родена от божественото начало на Вселената аз размених финикийски знаци за две фиданки лимони.

лятото на 2015г
лятото на 2015г
камера: samsung galaxy s2

28 октомври 2015г
28 октомври 2015г
камера: meizu m2 note

Времето тик-така и лятото на 2016г е в разгара си.

03 август 2016г
03 август 2016г
камера: samsung galaxy s7

Днес!
Лимонът върза и нахвърля плод. Не бива да се чака, иначе плодът се пука още на клона.

07 януари 2017г

камера: samsung galaxy s5

Малкият лимон.
В разсадника ми обясниха, че е китайски бонсай. Началото си води от 2013г в моя двор. Лимоните са малки, сферични, с тънка кора и много сок. На следващата година даде плод.

07 януари 2017г
07 януари 2017г
камера: samsung galaxy s5

Пластмасовият гардероб на заден план съхранява градинарски инструменти. Лопати, мотики, дарачета, лозарски ножици, торове, препарати, чували с почва ( да, последното го купувам и е внос от Румъния ). Между гардероба и саксията на плочките се вижда малък черен маркуч. Той е част от системата за автоматично капково напояване.

автомат за капково напояване - 2013г
автомат за капково напояване
камера: samsung galaxy s2

Автоматът е клапан с програматор. Задавате дни и часове за поливане през седмицата. Водата тръгва по кафяв маркуч към корените на растенията. Спомагателно на тази система улових отхода от климатиците ми на тавана. Белите маркучи в първите снимки. Двата климатика на ден отделят над 20л вода, което е достатъчно за нуждите на растенията.

реколта
реколта
камера: samsung galaxy s5

Днес реколтата тежи 3.6кг. Това е втора голяма беритба. Първият лимон откъснах в началото на октомври. Вярвам в закона за компенсацията и половината от лимоните ще раздам. Наричам го мини-филантропия. Съседът ми вляво е имбецил. Любезно му обясних, че може да си откъсне лимони, когато пожелае. Те са за него. Вместо отговор в мое отсъствие влязъл в двора и прерязал клоните в близост до оградата. Това ме огорчи. Аз обичам това дърво и то го чувства. Внимателно с лозарска ножица свалям плодовете, за да не кърша клоните му.

Следва лимон с чай. Лимона нарязвам на малки кубчета. Изсипвам ги в термос. Заливам термоса с гореща вода. "Памперс"-чай (пакетче) в термоса и лист сушена канела. Чай за норбековисти към италиански бискити. Вечерно време резен лимон в чаша каберне е поредно приложение и главно - литър структурирана вода в която изцеждам сока на половин лимон. Диетична лимонада за утоляване на дневната жажда.

От автора:
В камера samsung galaxy s2 е инсталирано приложение Pro HDR Camera v2.35.






до нови срещи   ^.^
07.01.2017 profruit 

Този блог е реинкарнация на първите ми опити за споделяне в нета. На времето започнах с къси разкази на преживяното. После се обезсмисли и превърнах блога си в системно радио. Пиша единствено неща, които карат душата ми да живее: openHAB, Ubuntu, Споделено и т.н. Това е моето системно радио, разбирате ли? Моята вълна и вие сте на нея сега.

Архив на блога