Ще се опитам на достъпен език да обобщя мои Радини вълнения, което на практика е допусната от мен грешка при издигането на първия ми сайт.
Животът ви подтиква и у вас назрява идея да реализирате свой продукт с цел увеличение на собствени доходи. Вие сте дребен предприемач и разполагате с ваш производ, или продукт слабо разпространен в търговската мрежа и повишено търсене. Визирам още тип ваша услуга. Съзряли сте пазарна ниша и решавате да се възползвате от предполагаема реализация, тоест, че ще има място под слънцето и за вашата идея. Нуждаете се от търговска площ, което в реалния живот е познато като магазин, но такъв нямате или не можете да наемете поради финансови възможности.
Животът на съвременния човек, бе коренно преобразен от интернет. Крайният клиент дебаркира от телевизията и плавно се пренеси пред монитора, за да сърфира и допълва празнината си от информация. Какво по-хубаво от това вашата страница-магазин да бъде под прицела на безброй сърфисти, без да сте платили пукната виетнамска донга за реклама. Полагате усилия да създадете (чрез собствени умения или малка инвестиция) интернет сайт, който ще бъде огледало на вашия продукт. Така с минимум вложени средства вие ставате управител на виртуален магазин. Магазин, който работи 24х24 и няма почивен ден.
Сайтът е готов. Неговото съдържание оптимизирано и всичко се свежда до финална инсталация на хостинг-сървър. Тук вие се сблъсквате с първа питанка. Къде да разместя сайта си? На платен или безплатен хостинг?
Забравете израза "интернет бизнес на безплатен хостинг" сега и позволете моите доводи в следващите редове. Достатъчно е въвеждане на ключово слово "free site hosting" в търсачка и пред вас да изплуват редица примамливи предложения, за разместване на бъдещия ви замисъл. Ще започна със сървърите в родното пространство.
1. До скоро нямаше такива, предлагащи функции като mSQL, PHP, Cron. Този момент леко се изглади на днешен ден, защото родните хост-компании се усетиха и по маниер на чужди, дадоха безплатен достъп до функциите, но проблем с: страници за грешки, инсталация на достъп-парола към раздели на сайта, форма за обратна връзка, гласуване, поддомейни, e-mail, форум и т.н. води към графа платени.
2. Забравете думата гаранция. Това понятие на безплатния хостинг не съществува и никой не се наема да гарантира. Чест прави, ако бъде упоменато дори с малки букви. В един прекрасен ден вашият сайт може да падне като опълченец, а всички ваши писма от служба поддръжка да бъдат терминирани.
3. Честа практика или условие към кода на вашите страници да прикрепя левашка реклама. Крайно негативно се отразява на вашия имидж подобна ситуация. Да речем до вашите рамки за картини, които рекламирате се пръкне сензационна новина за таза на Дженифър Лопез или разчекната жена, търсеща разкрепостен мъж.
4. Вашият сайт е ограничен по трафик и скорост. Той ще се зарежда по-бавно по сравнение разположение на платен хостинг. При едно натоварване ще има бягство на нетърпеливи клиенти и това респектира на вашите приходи.
5. Независимо колко сте искрен в намеренията си, най-голям удар ще понесете по личното си доверие. Вие буквално го убивате в зародиш и изобщо не помисляйте, че клиент озовал се на вашата страница ще ви повярва и ще хукне да купува вашето предложение. Разумният клиент безапелационно ви слага в графа "поредния мошеник".
6. Възможно е да ви бъде предоставен само уеб интерфейс за достъп до вашия сайт, а не по-практичния FTP достъп. Това е резон за хостове бутащи своята реклама по вашите страници.
По този пунк също има известно просветление изразено в отстъпление, което си го обяснявам с конкуренция или повиха се вече с FTP достъп безплатни хостове.
Тези шест пункта са фрапиращите неща, които се набиват на очи разрешавайки дилемата. Нека допуснем следната ситуация. Начинаещият предприемач Апостол Апостолов не знаел (или знаел) описаните по-горе недостатъци размести сайта си на безплатен хостинг, за да спести ~70$. Около 2$~17$ струва уникално домейн име за година и пак толкова на месец такса платен хостинг (цените са ориентировъчни).
Апостол има намерение да продава нещо чрез сайта си. Той инсталира сайта си и започва да прилага всички механизми за възход нагоре. Ходи по форуми и оставя в подписа си линк към неговия сайт, прибягва до спам, разменя банери. Създава блог, където прокламира своя сайт чрез статии, регистрира сайта си в всевъзможни търсачки и каталози и прочие механизми, подразбрал от статиите за оптимизация на сайт.
Идва новият ден за Апостол, защото след седмица до месец търсачките са индексирали до край творението му. Апостол е практичен човек и без брояч на посещаемостта не се е оставил. Броячът потрепва и започва да отчита. Народът расте, Апостол е в играта и от предполагаеми 200 уникални един взел, че купил творението на Апостол "жива вода".
Яко! - казва нашият герой и замисля да премине на професионални релси, като прежали 70$. Той вече няма да е "www.apostol. ibre-debre.200mb.com", a тузарското "www.apostol.com".
Тук обаче пръкват нови проблеми с преминаването.
1. Загубата от време, докато е размислял. Времето е пари. Икономисаните ~70$ до този момент обаче са нанесли по-големи вреди изразено в отлив на клиенти и абонати, а те са вашия хляб на практика.
2. Новият www.apostol.com с съдържанието на www.apostol. ibre-debre.200mb.com в очите на търсачките е пръкнал се плагиатор. Търсачките веднага ще му теглят теслата. Ботовете не са в състояние да различават намеренията на притежателите на сайтове, когато те, притежателите преминават на нов хостинг. Ботът ще приеме, че съдържанието е неправомерно изкопирано.
3. На стария си сайт Апостол ще трябва да организира система за пренасочване и печална обява, че преминал на нов адрес "Уважаеми посетител, сайтът за жива вода се премести и бла-бла-бла..". Това бие по доверието и има браузери не поддържащи "redirect". Още повече в тази ситуация, когато се касае за пари, първото което възниква в клиента е усещане за нестабилност. Крехкото доверие изградено до тук рухва окончателно и безвъзвратно.
Споменете си мисълта - "Втори шанс да произведете първо впечатление у вас няма да има!". Това е втория негативен ефект, когато същия клиент попадне на същото съдържание с ново име. Клиентът като търсачката ще ви мисли за плагиат.
Едно е възприятието, когато разглеждаш сайт с домейн име от второ ниво с подчертани дизайнерски умения и качествен текстови материал, и съвсем друго на сайт www.apostol. ibre-debre.200mb.com с надпис "извинете, ние сме на нов адрес..." . За какво доверие изобщо може да става на въпрос?
Оставам с надеждата, че доводите ми са достатъчни и моята теза е напълно разбираема.
Финални думи. Статията е лично мнение и вие сте в правото си да не с е съгласите. Както се казва - ваша си работа.
0 Response to "Интернет бизнес на безплатен хостинг"
Публикуване на коментар